Avtale og kjøpsbetingelser  i Sandviks nettbutikk.

Vi ønsker at det skal være trygt og enkelt å handle hos oss. Vi håper betingelsene er slik du forventer de skal være fra Sandviks.

 

LEVERINGSTID

Vi er raske! Det tar normalt en virkedag fra vi mottar din bestilling til varen blir sendt ut, når vi har den på lager.
Det er oppgitt på hver vare (også farge/størrelse) om den er tilgjengelig på lager. Hvis varen ikke er tilgjengelig ved bestilling, så vil det normalt ikke være mulig å legge varen i handlekurven. Dersom det etter bestilling likevel skulle vise seg at varen ikke er tilgjengelig likevel, så vil du bli kontaktet av vår kundeservice. Du vil da få tilbud om forsinket levering, annet tilsvarende produkt (hvis mulig) eller mulighet til å heve kjøpet.

 

PORTO

Alle bestillinger sendes pr post.
Størrelsen på bestillingen avgjør om varene kommer rett hjem i postkassen, eller om du må på postutlevering å hente pakken. Vi forsøker så godt vi kan å minimalisere emballasjen, slik at det er større sjanse for at sendingen kommer helt hjem. Størrelsen på din egen postkasse, og postbudets byrde har vi dessverre ikke kontroll over.
Porto/pakking per ordre er kr 59,-
Bestiller du flere forskjellige varer i samme ordre, betaler du altså ikke mer enn kr 69 for porto/pakking.

Det er ingen andre gebyrer.

 

BETALING

Sandviks benytter løsninger for sikker betaling. Disse oppfyller internasjonale sikkerhetskrav, og er sertifisert av Visa, Mastercard og PCI DSS.

Kunden belastes når kjøpet gjennomføres. Betalingen er i NOK.

Vi aksepterer VISA og MasterCard.

 

ANGRERETT OG RETUR

Som kunde hos Sandviks har du 14 dagers ubetinget angrerett fra mottatt levering i henhold til Angrerettloven. Angrerettskjema følger med varene i pakken. Her står også lovteksten. Du kan også finne skjemaet Q-0319N.
For å unngå feilbestillinger, se gjerne en ekstra gang på våre størrelsesguider.
Når du benytter deg av angreretten, får du tilbake alt du har betalt, og varen skal returneres i originalemballasje. Påse at merkelappene fra produsent fortsatt følger med varen. Undertøy og babyutstyr skal være ubrukt. Returporto må du selv betale, med mindre du returnerer en vare med feil (reklamasjon). Da betales returporto av oss. Se “Reklamasjon” under.

 

REKLAMASJON

Varene skal leveres feilfrie og til avtalt pris. Dersom det er feil ved produkter eller levering så har du rett etter forbrukerkjøpsloven til å kreve at vi utbedrer mangelen. Dette kan innebære levering av ny vare, prisavslag eller heving av kjøpet. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen
Dersom du skulle reagere på at økologiske klær «nupper», gir det ikke grunnlag for reklamasjon. Sandviks selger ikke klær eller babyutstyr som er kjemikaliebehandlet, og det er årsaken til at organiske klær kan oppleves «nuppete».
Ta ellers kontakt med vår kundeservice på telefon 51440051 eller kundeservice@sandviks.com så vil vi hjelpe deg så godt vi kan.

Tilbakebetaling ved reklamasjon:

Dersom du har returnert en vare til oss og vi retter mangelen ved ny levering, så vil du få tilbakebetalt returporto innen 14 dager etter at vi har mottatt den returnerte varen.
Dersom det ikke lar seg gjøre å rette mangelen, så kan du velge å heve kjøpet. Da vil du få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inkludert frakt og eventuell returporto innen 14 dager.

 

PRIS OG RABATTER

Det er lett å se hvilken pris du skal betale. Totalprisen oppgis i kassen, før du bekrefter ditt kjøp. Alle priser oppgis inkludert mva.
Fra tid til annen kan enkelte produkter være rabattert og på tilbud. Som ellers ved nettkjøp, er det prisen i kjøpsøyeblikket som er gyldig.

 

FORBEHOLD

Vi tar forbehold mot at varer i butikken kan bli utsolgt fra lager, og mot tekniske problemer som kan føre til at enkelte produkter ikke vises i butikken slik vi har forventet.

 

NYHETSBREV OG TILBUD PÅ E-POST

Som kunde i Sandviks nettbutikk vil du motta nyhetsbrev og tilbud fra oss på e-post.

 

MIN SIDE OG BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER

Sandviks behandler alle personopplysninger konfidensielt og i tråd med Lov om behandling av personopplysninger. Som bruker vil du alltid ha kontroll med opplysningene du gir Sandviks AS.
Du kan enkelt få innsyn, oppdatere og endre dine opplysninger inne på Min side. Dine opplysninger blir sikret bak din e-postadresse og et passord du kan velge selv. Her kan du også betjene dine medlemskap og tjenester (som nyhetsbrev, tilbud o.l.).
Opplysninger om deg kan slettes med én henvendelse til kundeservice, telefon 51440051 eller kundeservice@sandviks.com
I tillegg har du fullt innsyn i lagrede personopplysninger ved henvendelse til Sandviks AS.
Sandviks lagrer ikke kredittkortinformasjon men benytter tredjepartsløsning for sikker betaling. Se også “Betaling”.

 

ABONNEMENTSVILKÅR

Dersom kjøpet gjelder et abonnement som f.eks Bluum leker, så vil abonnementet løpe inntil det sies opp. Oppsigelse kan gjøres på min side, eller gjennom å kontakte Sandviks kundeservice (se over). Det er ingen bindingstid eller krav til minstekjøp med mindre annet avtales særskilt ved innmelding.

 

GYLDIGHET

Avtale og betingelse for kjøp i Sandviks kan endres uten at vi varsler om dette. Det er betingelsene i kjøpsøyeblikket som er gyldige.

Se for øvrig Sandviks salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer og tjenester.